Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek, ook al is het geen zaterdag (25/40)

Ik blijf nog even bij de muziek hangen, het is allang geen zaterdag meer maar stiekem luister ik ook een hoop muziek op de andere dagen van de week. En, nog eens stiekem, ik geniet ook van de mixen die YouTube voor mij maakt, op basis van mijn smaak. Zelfde zanger, ander nummer, dat werk. En dan een mix van mijn verschillende smaken. Reli, natuurlijk, rock, en rauwe Hollandse muziek.

Maarten van Rossem ouch slechte grap Maarten van Roozendaal was mijn ontdekking vorig jaar. Goed, hij moest de eer delen met Wende Snijders maar het blijft een hoop eer.

Mooi, gevoelig, de tekst moet ik nog even voor gaan zitten.

De Gregoriaanse Rockmuziek waar YouTube dan mee komt sla ik even over, maar jij mag wel luisteren hoor. Ik ben wel into Duitstalig, daarover zweef ik tussen schaamte en logica - er is ook wel het één en ander aan muziek geschreven in het Duits, hoor!


Daarna weer Maarten van Roozendaal. Deze heb ik vorig jaar grijs gedraaid moet ik toegeven.

Dan volgt 'U zij de glorie'. Daar ben ik helemaal gek van. Maar dan wel zelf mee galmend, samen in de kerk.



En dan deze, in de aanloop naar Pasen. Eerst het zegent hem, als Jezus wordt binnengehaald met palmtakken. En dan, nouja. Dit lied is niet meteen mooi, denk ik. Maar, volgens YouTube, wel een aanloop naar het volgende lied, dat ik ook niet meteen mooi vind. Ik vind deze een beetje too much maar de tekst is wel mooi.





Dit is dag 25 van 40 dagen bloggen.

Reacties