Doorgaan naar hoofdcontent

Minecraft Monday Traincraft (15/40)


Te lang geleden is het dat ik een kijkje gaf in de Minecraftwereld van mijn zoon, AutiAuto! Vandaag een korte blik op de treinen.

Minecraft is een bouwspel met blokken. Je hebt er normaal gesproken geen treinen. Maar met behulp van een programma, de Traincraftmod, krijg je de beschikking over diverse treinen. Je kunt zelf rails bouwen, en die rails aansluiten op de rails van je buurman.

Hieronder zie je een uitgezoomde kaart. Dat witte stuk land is sneeuw, rechts daarnaast in de grote inham is de wereld van AutiAuto. De volgende foto zoemt daarop in. De gekleurde lijnen zijn de spoorrails. Je ziet de wereld eigenlijk vanuit de ruimte, daarom zie je weinig detail.

Boven- en onderaan zie je het dorp van AutiAuto. Dorpen bouwen is niet zijn favoriet, hij bouwt liever machines. En treinrails. Maar ik vind het een mooi dorp.





Hij heeft me een treinreis laten zien naar het besneeuwde land. Heel mooi!



En dit is dus het station. De groene lijn is de doorgaande spoorlijn waar iedereen langs kan.


Dag 15 van 40 dagen bloggen.


Minecraft Monday is een initiatief om het computerspel Minecraft beter te leren begrijpen. Autiauto, Minecrafter van het eerste uur, helpt mij daarbij.
Doel is dat ouders, grootouders etc. de lol ervan begrijpen, vooral de lol die kinderen ervan hebben.

Reacties