Doorgaan naar hoofdcontent

Minecraft Monday - 1 vuurwerkshow - veel taart - 1 jaar op de server!



Vandaag weer een nieuwe Minecraft Monday! Een korte, maar veelbelovende, update. Inderdaad een dagje te laat. Ik wacht namelijk nog steeds op een mooie foto van de vuurwerkshow... Autiauto?

Natuurlijk ging het Minecraften in de vakantie gewoon door. Autiauto vierde zelfs zijn éénjarige aanwezigheid op de server! Nouja eigenlijk ging het anders. Charlotte had lucht gekregen van zijn jubileum. Ze was iets aan het 'plannen'. Wát precies dat zei ze niet, maar ik had wel een vermoeden. Een tijdje geleden organiseerde ze namelijk een geweldige drop party waarbij ze gratis grondstoffen uitdeelde. Autiauto had het gebouw voor het feest gemaakt. Supergoed voorbereid.

Ondertussen, in 'real life', had Bud, na wekenlang wachten, die dag eindelijk de kans kreeg met een vrachtwagenchauffeur mee te rijden! Hij had Charlotte al doorgegeven dat hij waarschijnlijk niet online kon komen die dag. Het kon ook wel morgen, had ze gelukkig gezegd. :-)

Maar de vrachtwagenchauffeur kreeg één dag van tevoren (!) te horen dat hij die dag niet hoefde te werken! 'Weet je gelijk wat voor leven het is, dat van vrachtwagenchauffeur', zei hij. Maar ik was stiekem wel een beetje opgelucht dat Bud - slash - Autiauto op het feestje kon zijn dat ter ere van hem was georganiseerd!

En tegen viel het niet, zeg hé. Een knallende Minecraft vuurwerkshow. Georganiseerd door een hele club Minecraft spelers! En alsof dat nog niet genoeg was, had ze er ook nog een film van gemaakt, met allemaal borden en teksten erin, als ode aan hun vriendschap! 'Je bent mijn beste Minecraft-vriend'. Snik. Ja niet hardop natuurlijk, ik laat me niet zo gauw kennen. =P

Nou, dat was het weer voor deze week. Volgende keer maar eens kijken hoe het staat met de verdieping van het eiland die Autiauto speciaal heeft ingericht voor Charlotte.

Als je vragen hebt, dat kan altijd natuurlijk hé. Als het technische vragen zijn, stuur ik je door naar Autiauto.


Minecraft Monday is een initiatief om het computerspel Minecraft beter te leren begrijpen. Autiauto, Minecrafter van het eerste uur, helpt mij daarbij.
Doel is dat ouders, grootouders etc. de lol ervan begrijpen, vooral de lol die kinderen ervan hebben.

Reacties