Doorgaan naar hoofdcontent

Oogst uit de moestuin van school

Uit eigen moestuin

Een zelfgemaakte condoleance-kaart.


Lasagna - en ja hoor - deze keer is hij langs de ballotagecomissie gekomen - ja hij is lekker, hoezo, waar heb je hem gekocht dan?



 Zonnebloemen, helaas gesneuveld tijdens de vakantie.

Het ziet er niet zo mooi uit maar het was wel lekker. Witte kool, shiitake, pepertje (niet zo heet), gember en knoflook, een witvis, tilapia in dit geval, en een bolletje amaranth. Dat stond in de voorraadkast te wachten tot ik er eindelijk iets mee ging doen. Wel lekker maar plakkerig, maar dat gaf niet zo bij dit gerecht.

De oogst uit de schoolmoestuin - die moet leeg zo te zien. Het rooien van aardappels is niet makkelijk, gezien de staat ervan. Ik heb aardappels gebakken in de oven, met wat olie, chilivlokken en grof zeezout. De rest heb ik schoongemaakt en klaargezet voor morgen.

Stamppot raapsteeltjes
Ik ben niet dol op slakken en vooral omdat ik wel dol ben op hosta's. Dit is de tweede op het keukenraam. Vanuit dit perspectief is hij toch echt te mooi om te pletten. Ik heb hem een eindje verderop in het bos gezet. Bud zal trots op me zijn.
Nieuwe etiketten voor mijn tijdschriftbakken (even checken hoe hoog ze het mooist staan).

Deze courgette kwam ook nog uit de schoolmoestuin. Gevuld met een mengsel van ricotta, ei, courgette en wat kruiden. De rest van het ricottamengsel heb ik vandaag op de raapsteeltjesstamppot gedaan, en dan nog even met kaas in de oven.

Reacties