Doorgaan naar hoofdcontent

Groentensoep van zelfgetrokken kippebouillon voor Sinterklaas

Hoe het kan dat ik tijd over heb om te bloggen weet ik ook niet. De groentesoep en de hapjes staan klaar. Helaas is een aantal foto's een beetje vaag geworden.

Ik heb eerst bouillon getrokken van de kip van gisteren. Haal daarvoor eerst het vlees wat er nog op zit, eraf en doe alle botten in een pan met een liter water. Uurtje op een zacht pitje laten trekken. Je kunt eventueel ook een pot kippenbouillon of een bouillonblokje gebruiken.

Daar heb ik prei, wortel en knolselderij in kleine stukjes bij gedaan. En dan zelfgedraaide balletjes erin, van (runder)gehakt. En spelt, ik hou niet zo van vermicelli.


 De soep eten we met zelfgebakken brood.
De bisschopswijn is klaar. Langzaam verwarmen op een zacht pitje. Een biologische sinaasappel, een paar kruidnagels, een kaneelstokje, een paar eetlepels suiker, twee kardemomvruchtjes en vers geraspte gember toevoegen. Hij is vrij pittig, hopelijk vindt niet iedereen dat lekker haha ;-).

(Ver)dronken sinaasappel.
Dan hadden we verder nog de nodige zoetigheid: banketstaaf, zwarte pietjes van chocoladetruffels (familietraditie) en worstenbroodjes. Nu maar hopen dat de Sint ons huisje niet voorbij rijdt!

Ga naar Sinterklaas deel II.