Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek op Zaterdag: via de Rotpolonaise naar de Mattheuspassie



Kijk jij naar Jan Rot?', vraagt mijn zoon. 'Ja,', zeg ik, 'hoezo, ken jij die?' 'Nee', zegt hij terwijl hij zich weer vooroverbuigt naar de roze ipad. Míjn roze ipad. Een afdankertje van mijn man, al gebruikt hij hem nog wel als extra ipad bij het gamen. Maar nu heeft mijn zoon hem nodig voor de gebruiksaanwijzing van een nieuw model vrachtwagen dat hij bouwt van doos 42043. En toevallig stond YouTube nog open waar ik liedjes had zitten afspelen. En filmpjes van een gitaarspelende meneer Rot met zijn gezin en dat vond ik zo schattig.

Ik was per toeval een hertaling van zijn hand tegen het lijf gelopen van O, hoofd vol bloed en wonden uit de Mattheuspassie. Dat lied zat in mijn hoofd. Niet helemaal toevallig want we zingen het Goede Vrijdag in het koor en nu zijn we het dus al aan het oefenen. De rauwe, directe vertaling sprak me erg aan.



En vervolgens blijf ik eindeloos hangen. Eerst bij de schattige filmpjes en daarna ga ik verder met de blog van Daan Rot, maandagdaandag.nl. Die volg ik meteen ook maar via bloglovin'. Daar blijken we zowaar eenzelfde blog te volgen, ingthings. En ik vind ook nog gauw een nieuw blogje om te volgen, ikbenirisniet. En de instagram, met foto's van dochter Elvis, mogen we ook niet vergeten. Dat is meer voor tieners maar wel met hele mooie foto's. Wat een creativiteit en inspiratie! ♥♥♥

En mij kun je natuurlijk ook volgen via bloglovin'. Maar er is natuurlijk wel een risico dat je nog veel meer leuke blogs gaat volgen.


Blog 30 van 40 dagen bloggen.