Doorgaan naar hoofdcontent

Muziek op Zaterdag

6:22 op zaterdagochtend, ik zit met een kopje detox-thee achter de computer. Een kwartier geleden ben ik wakker geworden, zoals je soms plotseling klaarwakker kunt worden, met een liedje, bonkend in mijn hoofd. Het klonk Iers. Ik moet het ergens gehoord hebben maar ik herken het niet meteen. Het gaat van 'gather us all, lalalalalala'.


Nu heb ik de discipline dat ik niet te vroeg opsta, dus ik blijf nog wat liggen en hoop dat het liedje niet verdwijnt. Dan bedenk ik mij hoe onlogisch ik eigenlijk denk: van maandag tot en met vrijdag gaat om 6:15 de wekker. En op zaterdag vind ik 6:22 ineens te vroeg om op te staan?

Ik sta dus toch maar op, voorzichtig zodat ik mijn man niet wakker maak. Zet in mijn ochtendjas een kopje thee. Het is een mooi plaatje, pukka thee in een pukka kop. Wat ik fijn vind aan deze thee, behalve dat hij lekker is, is dat er géén quasi-yogi-tekst op het label staat. Ik bedoel, 'Darkness is your candle?'

De zoektocht naar het wijsje in mijn hoofd begint bij mijn youtube afspeellijst, maar levert niets op. Dan google ik op dat ene stukje tekst dat ik heb. Ik vind 'gather us in'. Die ken ik wel maar heb ik niet recent gehoord.
Theelabel met de tekst: What hurts you, blesses you. Darkness is your candle.
Bijschrift toevoegen

Not in the dark of buildings confining, 
not in some heaven, light years away, 
but here in this place, the new light is shining; 
now is the Kingdom, now is the day. 
Gather us in - and hold us forever, 
gather us in - and make us your own. 
Gather us in - all peoples together, 
fire of love in our flesh and our bone.


Ik vond zelfs een versie in een kerk die eruit ziet als een zolderkerk, uit een tijd dat het verboden was de mis te vieren,

En een man-met-gitaar-versie van Marty Haugen.

Dan vind ik ook nog de tekst met de gitaarakkoorden.



En hier, mocht je het gemist hebt, een interview met mij over thuismoederschap op het moederfront.

Diverse theelabels met uitspraken, zoals 'Our intuition lies in our intiution'.