Doorgaan naar hoofdcontent

{SQT} Even bijpraten


Dit is een foto van de inhoud van de goody-bag die ik kreeg als dank voor een interview over het blad Het Vermoeden. Het rode ding is een Chocolonely-chocoladereep.
Dit is een foto van de inhoud van de goody-bag die ik kreeg als dank voor een interview over het blad Het Vermoeden. Het rode ding is een Chocolonely-chocoladereep. 

Er staan enkele berichten op stapel, maar die zijn nog niet af. Januari is hier altijd een drukke maand, met verjaardagen en ja, het dagelijks leven gaat ook gewoon door. Verkoudheden ook helaas. 7 Quick Takes on a Friday is dan een dankbaar frame om op terug te grijpen.

  1. Sinds begin dit jaar doe ik mee met een facebookgroep voor menuplanning (Mme Zsazsa). Zo wordt er nog eens gekookt uit de mooie kookboeken die ik allemaal heb. Met seizoensgroenten. En aanbiedingen. Is de bedoeling tenminste. Het ziet er zo uit:  
  2. De recepten op mijn eigen site heb ik verbeterd, met een duidelijke ingrediëntenlijst. Van de verhalen die ik eromheen wil vertellen, blijft niet veel over als ik de ingrediënten eruit heb gevist. Maargoed, dat had ik al benoemd tot doel dit jaar. 

  3. Een ander doel dat ik nog niet genoemd heb, is het verdergaan met het boek De theologie van het lichaam van paus Johannes Paulus II, bestaande uit een verzameling lezingen. Het verhaal hoe die lezingen in het boek zijn gekomen - behalve de daadwerkelijk gehouden lezingen zijn er ook de originelen - leest als een Dan Brown. De circulaire redeneerwijze van deze paus - in tegenstelling tot de rechtlijnigere denkwijze van de voorgaande pausen zoals beschreven in de inleiding - past ook prima daarbij. Toch kwam Dan Brown er niet aan te pas. Ik wil maar zeggen dat als je zíjn boeken gelezen hebt, je dit boek eigenlijk ook moet lezen. En ja de inleiding van 124 blz (!) wilde ik eerst overslaan, maar uiteindelijk gingen de omstandigheden van de totstandkoming van dit boek, en daarmee ook de achtergrond van deze paus, me toch boeien.

  4. En ik heb nog meer boeken, maar ik kan ze niet allemaal tegelijk lezen! Of eigenlijk wel, ik lees er zeker een stuk of vier (twee boven, één beneden en één in mijn tas). Zie je hier een patroon? Ik wel. Net als de recepten moet ik dit ordenen. Op circulaire wijze natuurlijk - rechtlijnigheid wordt niet beoogd. 

  5. Joggen - niet speciaal in het nieuwe jaar, we (Stud en ik) waren al eerder begonnen - maar nu is het koud - nat - en ik ben verkouden. Komt wel weer. Volgende punt.

  6. Ik heb de Hema-planner gescoord die ik via bloglovin' gevonden had. Precies wat ik zocht, de dagen van de week naast elkaar. Hij is bedoeld om naast de Google-agenda te gebruiken, die ik met mijn gezin deel. Ik heb een idee voor een planning die voor mij goed zal werken - niet tot op de minuut volgepland - ook geen ellenlange to-do list - maar met blokken. Ik noem het de monniken-planning. Daar kom ik nog uitgebreider op terug (hoop ik tenminste want dat zijn al aardig wat blog-plannen).

  7. Gaat het toch voornamelijk over planning - dat was niet eens de bedoeling. Maar deze dingen staan wel op stapel - en ze zijn niet 1-2-3 klaar. En de vastentijd komt er ook zo langzaamaan weer aan. Ik vond het wel superleuk elke dag bloggen, vorig jaar. Wie weet, misschien doe ik dat dit jaar weer.


Wat lees jij hier graag? Ook commentaar real life is natuurlijk altijd welkom, zij het opbouwend natuurlijk, want de meeste communicatie verloopt toch op de ouderwetse manier :-)