Doorgaan naar hoofdcontent

7 Quick Takes in de moestuin

Grote tomaat en kleine paprika



1. Vandaag de tomatenplantjes en de paprika in potten gezet. Zal ik ze binnen of buiten zetten? Een kas zou mooi zijn!

 2. Er bloeit vanalles paars en dat kleurt zo mooi bij het geelgroen van de vrouwenmantel. Hier de salie die het erg goed doet sinds hij van de pot naar de volle grond is gegaan.



3. Gisteren is de eerste knop van de passiebloem opengegaan. Feest! Ook de bieslook bloeit mooi paars.


4. Minder is dat er weer veel door de slakken is opgevreten. De maggiplant was helemaal kaal, maar gelukkig komen er weer nieuwe blaadjes aan. Deze plant heb ik dit jaar voor het eerst, op verzoek van Stud, het is een kruid dat ik nooit gebruikt heb. Daar gaat verandering in komen, als de blaadjes tenminste flink willen groeien.

Augurk en boon
5. Ik las dat de augurk goed de beschutting van de boon kan gebruiken. Ja dan moeten die bonen wel groeien! Misschien hebben ze teveel kou gehad, daar houden ze niet van. De augurk gaat harder. Behalve die bij de paal, de slakken hebben zich zeker vergist toen ze zich tegoed deden aan de hosta!




Ook de bietenplantjes zijn bijna allemaal opgegeten.


Deze staat er nog. De uien lijken het goed te doen. Evenals de aardappelen, die ik blijkbaar over het hoofd heb gezien. Er staan twee planten, op de plekken waar ik ze vorig jaar en dat jaar daarvoor heb gepoot.


Aardappelplant


6. De vrouwenmantel vindt het allemaal best, die komt overal boven de grond. Een paar mogen naar de voortuin verhuizen, daar zet ik ze langs het pad.

Volgend jaar alleen uien en aardappelen?

7. Volgende week vrijdag de nieuwe lay-out! Het is dan mijn 200ste blog in 4 jaar.