Doorgaan naar hoofdcontent

Talking Blog

Soms heb je zo'n dag, dan zit alles tegen. De batterij van de camera is leeg. De sd-kaarlezer begeeft het. De D-schijf zit helemaal vol, zodat ik mijn filmpje niet op kan slaan.

Eigenlijk is het geluid van mijn camera ook niet goed. Ik heb een microfoon nodig. En volgens mijn man ook een goede koptelefoon. De mijne heeft weleens kuren. Eigenlijk heb ik ook een ipod nodig, of nog liever meteen een iphone, zodat ik mobiel podcasts kan luisteren. Dat doe ik nu op de pc of de ipad.


Of toch een Samsung? Jij moet een Sony hebben als je verslaafd bent aan podcasts, zegt mijn man. Mijn zoon haat iphones, hij is daar heel stellig in. Het zal wel iets nerdy zijn, of iets autistisch. Mijn man was ook van de Samsung maar hij heeft nu toch een iphone. Keuzestress, dat heb ik.



Toch maar verder met mijn blog, op mijn pc, hoe ouderwets, gewoon aan mijn bureau. Ik kan ook nog geen afscheid nemen van mijn toetsenbord.

One Catholic Mama schrijft over hoe het meedoen met What I Wore Sunday (WIWS) haar over haar negatieve body image heeft heengeholpen. Foto's van zichzelf maken en delen maakte dat ze zich niet meer verschuilt achter de camera. Maar soms lijken foto's soms een stuk mooier dan de werkelijkheid. In All is Vanity vertelt ze dat:
Generally, I'm the type of person who prefers to hide in the background, rather than be in the spotlight.  So every week I wonder, why the heck am I showing people what I wore Sunday....and who the heck cares what I wore Sunday.  But, I know (at least some) people enjoy reading and seeing WIWS...and I love reading and seeing what others post.  So, I continue on...showcasing my rather boring Sunday best.  Because, I do like the idea of putting on the best for Sunday.
Hilarisch is deze video over Dressing Modest, door mormonen.


Op StaatGeschreven een stukje over Martha en Maria, waarin de schrijver de lofzang aanheft op Martha, die het huishouden doet en voor het eten zorgt terwijl Maria bij Jezus zit, waarmee ze het beste deel  gekozen heeftvolgens Jezus. Een mooi stukje Bijbel, en wat staat er een hoop in. Voor mij gaat het toch om het stukje stilte en ontvankelijkheid dat bewaard mag worden, dat je niet hoeft prijs te geven aan de drukte van alledag.

Prachtige foto's van Ann Voskamp in Nederland, mooi beeld wordt geschetst van onze cultuur gezien door de ogen van een Amerikaan.

Het favoriete bijbelboek van Anouk.

Tenslotte een briljant filmpje Hoe los je een conflict op door middel van dialoogdoor prof. dr. Noelle Aarts via de Universiteit van Nederland . Hier verschijnen regelmatig colleges over uiteenlopende onderwerpen. Mocht je hem nog niet kennen, één van de eerste colleges is van prof. dr. Erik Scherder, neuropsycholoog, over waarom ouderen moeten blijven kauwen: Waarom vernietigt vanillevla onze hersenen? Geweldig.




Fijn weekend!

Reacties

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter