Doorgaan naar hoofdcontent

The Storyteller: Straggletag

Eerder dit jaar heb ik een jaarheilige 'getrokken', Maria van Egypte. Zij was een kluizenares die gekleed ging in haar haar. Niet de meest makkelijke heilige om je in te verdiepen. Ze doet me denken aan 'straggletag' uit het verhaal van The Storyteller, ook wel Sapsorrow genoemd. En dat is zo'n mooi sprookje...



Het volledige verhaal vind je hier, vanaf ongeveer 11:11 vind je Straggletag. Om 13:24 brengt Straggleteg onze prins schone handdoeken. Ze spreekt de tekst: 'I am sorry, do I disgust you?' De toon waarmee zij dit zegt, spreekt boekdelen.

'You amaze me', zegt hij. 'you don't disgust me, because I don't think about you'.


Wat later zijn we bij bovenstaand fragment, waarin de prins zijn hart uitstort bij Straggletag.
En hier komt de superromantische ontknoping, als het kwartje valt wie Straggletag eigenlijk is. Superromantisch, ik krijg er weer een brok van in mijn keel, hoewel ik het al triggeljoen keer heb gezien en gehoord, natuurlijk. Als je goed oplet,zie je dat hij 'ja' zegt, voordat hij het doorheeft... nouja eigenlijk moet je zelf kijken want het is zo'n mooi verhaal.

Maria van Egypte.

Op 2 april wordt ze herdacht in de katholieke kerk.

In Goethe's Faust is ze een van de drie boetvaardige heiligen die tot de heilige maagd Maria bidden om vergeving voor Faust (wikipedia).

Ik vind zelf dat je geen dingen moet overtypen die al goed beschreven zijn.


Goede verdere 40-dagentijd!

Reacties