Doorgaan naar hoofdcontent

Talking blog

Vandaag weer blogtime! Over recepten die passen bij religieuze feesten, en hoe vind je een heilige die bij je past! Maar eerst de twee blogs die ik zelf het vaakst check, vooral om de podcasts:

jenniferfulwiler was atheist en heeft zich zo'n tien jaar geleden bekeerd, samen met haar man. Zij heeft jaren geblogt, maar nu is haar radioshow haar belangrijkste medium. Ik luister wekelijks naar de compilatie via podcast.

carrotsformichaelmas: blog van Haley Stewart en podcast, samen met Christy van fountainsofhome. Haley woont met haar man op een boerderij. Ze wonen daar met een aantal gezinnen. Samen runnen zij een boerenbedrijf. Ook leuk om te bekijken op instagram, jonge geitjes! Een soort hippie-katholiek.

thecatholictable biedt recepten voor alle feestdagen (en vastendagen). Mooie foto's, veel inspiratie.

Leuk om te doen in de Saint's name generator. Je krijgt de naam van een heilige die je als jaarheilige kunt aannemen om je in zijn of haar leven en werken te verdiepen.

Haley Stewart schrijft een stukje over Maria Magdalena op that-time-st-mary-magdalene-found-me (niet via de naamgenerator). Zelf heb ik - toch - de Saint's Name Generator gedaan. Ik had Maria van Egypte, die zich na een losbandig leven terugtrekt in de Egyptische woestijn. Daar leeft zij vele jaren, bedekt met haar eigen haren. Maria van Egypte wordt soms als één gezien met Maria Magdalena.

Reacties