Doorgaan naar hoofdcontent

De kogel is door de kerk II

Nu heb ik nog steeds niet verteld welke kogel door de kerk is:.

Wij gaan trouwen!


Voor de kerk. We zijn al voor de wet getrouwd.

  • Vieren we het groot of houden we het klein
  • Wit of niet
  • Lang of kort
  • Wat gaan we de rest van de dag doen

Vandaag hoorde ik van de pastoor dat je ook kunt trouwen in een gewone zondagsviering. Had ik dat eerder geweten! Verheugd vertelde ik dat aan STUD, maar die ziet het niet zitten om voor vreemden te trouwen. Dan viert hij liever een feestje met vrienden en familie. Hij denkt aan een boot afhuren, een ballonvaart, iets met een kampvuur in de zomer (het is nu oktober), of iets waarbij je allemaal dingen doe in het bos. Was hij niet degene die het klein wilde houden? 'Misschien is dat iets voor een vrijgezellenfeestje...', opper ik. Hij begrijpt het al.