Doorgaan naar hoofdcontent

Appeltaartje met notenijs 'revised'

Appeltaartje met notenijs
Het is toch nog helemaal goedgekomen met het toetje. Pas toen ik zag dat de hoeveelheid Hete Bliksem (stamppot van appel en aardappel) toch wat weinig was, schoot me te binnen dat ik toegezegd had nogmaals een appeltaartje met notenijs te maken (zie vrijdag). Het ijs had ik vrijdag dus al gemaakt.

75 g boter met
75 g bruine basterdsuiker (bij gebrek aan fijne kristalsuiker) gekaramelliseerd (nu niet aan laten branden). In drie bakjes gegoten,
halve appel erbij, en... toen waren de bladerdeegplakjes op. Toen dacht ik aan Apple Crumble: Bloem, boter, suiker en havermout in gelijke delen. Boter door de droge ingrediƫnten snijden met twee messen en hup op de appel en in de oven, 20 min. op 200 graden Celsius. Experimentos van JUD. Zeer geslaagd volgens de heren, nog beter dan afgelopen vrijdag!


En dit was trouwens de hoofdmaaltijd. Hete bliksem met een speklapje.


Reacties